Novinky

Nejdostupnější auta s pohonem všech kol najdete u Suzuki

Suzuki JimnyOvladač AllGripSuzuki VitaraLogo AllGrip

Pohon všech kol se těší stále rostoucí oblibě. Zákazníci oceňují vyšší úroveň bezpečnosti, lepší ovladatelnost a rozšířené možnosti využití auta. Suzuki nabízí nejucelenější nabídku vozů s pohonem všech kol na českém trhu – 4×4 je možné si objednat do všech pěti aktuálních modelů. Ty se zároveň bez výjimky umisťují v žebříčku osmi nejdostupnějších aut s pohonem 4×4, přičemž značce Suzuki náleží i první dvě příčky:

  1. Suzuki Ignis
  2. Suzuki Swift
  3. Fiat Panda
  4. Dacia Duster
  5. Suzuki Jimny
  6. Hyundai Kona
  7. Suzuki S-Cross
  8. Suzuki Vitara

Rostoucí zájem zákazníků dokládají statistiky prodejů, podle nichž má systém 4×4 více než 50 % všech vozů Suzuki prodaných v ČR, u nejprodávanějšího modelu Suzuki Vitara dokonce platí, že pohonem všech kol jsou vybavena dvě ze tří aut prodaných u nás.

Ať už zákazník potřebuje malé auto s pohonem všech kol na horské silničky, prostorný rodinný vůz, stylové SUV, či skutečný off-road pro nejnáročnější terén, u Suzuki si vždy vybere. Každý z pěti modelů Suzuki má osobitý charakter a je dostupný i jako 4×4. Takto ucelená nabídka nemá na trhu konkurenci.

Suzuki je specialistou na auta s pohonem všech kol, vyrábí je nepřetržitě už od roku 1970. V současnosti nabízený inteligentní pohon všech kol AllGrip umožňuje bezpečně zvládnout rozdílné jízdní situace a je každému modelu navržen na míru podle požadavků zákazníků a zaměření daného typu auta.

Suzuki Vitara a S-Cross disponují inteligentním pohonem AllGrip Select, nejvyspělejším provedením systému 4×4 s možností přepínání mezi čtyřmi režimy pro rozdílné jízdní podmínky, a pokročilou elektronikou VDSC (Vehicle Dynamic Synthetic Control). Ta zaručuje souhru řídicích jednotek motoru, stabilizačního systému ESP, jednotky systému AllGrip, popř. automatické převodovky, a tím optimalizuje jízdní vlastnosti vozu podle zvoleného režimu. Systém VDSC zároveň pomáhá řešit počínající přetáčivý i nedotáčivý smyk. Pro běžný provoz je určen režim Auto, který funguje jako ideální kompromis pro každý den. Jeho prioritou je maximální bezpečnost a co nejnižší spotřeba paliva, zatímco požadavku na dynamickou jízdu a ovladatelnost v zatáčkách nejlépe vyhoví režim Sport. Pro jízdu na sněhu, ale i dalších typech nezpevněného nebo kluzkého povrchu je určen režim Snow, který činnost všech elektronických funkcí ovlivňujících chování auta, jako je protiblokovací systém ABS nebo stabilizační systém ESP, upraví tak, aby neomezovala využitelnost auta v obtížnějších provozních podmínkách. Při jízdě nízkou rychlostí v nejnáročnějších podmínkách je možné zvolit také režim Lock, který zajistí stálé pohánění všech čtyř kol.

Ignis 1.2 DualJet Hybrid AllGrip

S cenou od 328 900 Kč je Ignis nejdostupnějším autem s pohonem všech kol na českém trhu . Malé SUV se světlou výškou 180 mm je perfektně připraveno pro jízdu v terénu. Varianty s pohonem všech kol AllGrip Auto se standardně dodávají s asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění svahů a stabilizačním systémem Grip Control. Už v základním provedení Ignis 4×4 nabízí také například LED světlomety, multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel nebo posuvná zadní sedadla.

Mild-hybridní pohon kombinuje atmosférický čtyřválcový motor 1.2 DualJet o výkonu 66 kW s pomocným elektromotorem ISG. Společně zajistí Ignisu zrychlení z 0 na 100 km/h za velmi příznivých 11,5 sekundy. Kombinovaná spotřeba přitom činí jen 4,6 l/100 km (Ignis s pohonem předních kol dosahuje 4,3 l/100 km). Ve městě i v terénu Ignis vyniká také velmi malým poloměrem otáčení – pouhých 4,7 metru.

Swift 1.2 DualJet Hybrid AllGrip

Model Swift je unikátní tím, že jde o jediný malý hatchback, který si můžete pořídit v provedení 4×4. Stejný mild-hybridní systém jako v Ignisu ve spojení se systémem pohonu AllGrip Auto ve Swiftu stojí od 331 900 Kč , což z něj činí druhé nejdostupnější auto s pohonem všech kol na českém trhu.

V úrovni výbavy Premium má Swift standardně mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, volant obšitý kůží, přední mlhové světlomety nebo světelný senzor. Vyšší úroveň Elegance přidává v této kategorii ojedinělé prvky výbavy, například LED světlomety, navigaci nebo sadu asistenčních systémů v čele s adaptivním tempomatem, automatickým nouzovým brzděním a sledováním jízdních pruhů.

Swift AllGrip snadno poznáte na první pohled, ve srovnání se základní variantou má totiž o 25 mm zvýšený podvozek. Díky chytrému řešení skeletu karoserie pohon všech kol nijak nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který činí 265 až 947 litrů, stejně jako u provedení s pohonem předních kol.

Jimny 1.5 VVT AllGrip

Jako jediné auto svého druhu kombinuje Jimny kompaktní třídveřovou karoserii s robustním žebřinovým rámem a pohonem všech kol AllGrip Pro s redukční převodovkou. Za cenu od 422 900 Kč nabízí bezkonkurenční průchodnost terénem, v nové generaci podpořenou elektronickými pomocníky pro jízdu v náročných podmínkách. O pohon se stará atmosférický benzinový čtyřválec o výkonu 75 kW.

Jimny je standardně vybaven asistentem rozjezdu do kopce, asistentem sjíždění svahů a elektronickou uzávěrkou diferenciálu BLSD. Již základní výbava zahrnuje také sledování jízdních pruhů, automatické nouzové brzdění nebo čtení dopravních značek. Samozřejmostí je rovněž klimatizace, vyhřívání předních sedadel a mnoho dalšího.

Vitara 1.4 BoosterJet AllGrip

Opravdové SUV je věrné odkazu předchozích generací a dobře připravené pro jízdu v terénu. Vitara, s pohonem všech kol dostupná od 521 900 Kč , ke světlé výšce 180 mm a nastavitelnému pohonu všech kol AllGrip Select přidává i asistent sjíždění svahů. Jako jediné kompaktní SUV Vitara s pohonem 4×4 standardně dostává také sadu pokročilých asistenčních systémů: sledování mrtvých úhlů, systém udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat a další.

Základní výbava dále zahrnuje mimo jiné multimediální systém s parkovací kamerou, vyhřívání předních sedadel, automatickou klimatizaci, tempomat a mnoho dalšího. Na výběr je celkem 15 barevných kombinací včetně stylových dvoubarevných variant. Na přání lze vzhled Vitary doladit stylovými pakety Outdoor a Urban, případně uvnitř vylepšit barevnými dekoračními prvky.

S-Cross 1.4 BoosterJet AllGrip

Crossover Suzuki S-Cross je rodinný typ, proto v provedení s pohonem 4×4 za cenu od 518 900 Kč nabízí mnoho užitečných detailů. Každodenní používání ulehčí elektricky sklopná zpětná zrcátka, multimediální systém s parkovací kamerou, polohovatelná zadní sedadla s výklopnou středovou loketní opěrkou nebo mezipodlaha zavazadlového prostoru. Samozřejmostí je též dvouzónová klimatizace, vyhřívání předních sedadel, vnitřní zrcátko s automatickým stmíváním, tempomat, LED světlomety a mnoho dalšího.

Se čtyřválcovým přeplňovaným motorem 1.4 BoosterJet o výkonu 103 kW dosahuje S-Cross maximální rychlosti rovných 200 km/h. Kombinace světlé výšky 180 mm a nastavitelného pohonu všech kol AllGrip Select se čtyřmi jízdními režimy mu zase dodává univerzální schopnosti za všech provozních podmínek.

1) Základní cena modelu Ignis je 252 900 Kč.
2) Založeno na průzkumu ceníků s platností v listopadu 2019.
3) Základní cena modelu Swift je 269 900 Kč.
4) Základní cena modelu Vitara je 456 900 Kč.

(Publikováno: 20. 11. 2019)

Suzuki Jimny ve finále ankety Auto roku 2020

Suzuki Jimny

Suzuki Jimny se stal jedním z šesti finalistů ankety Auto roku 2020. Rozhodlo o tom 32 předních českých motoristických novinářů a zvolilo nekompromisní off-road od Suzuki mezi nabitou konkurencí. Držte Jimnymu palce a podpořte ho v hlasování veřejnosti na https://www.autoroku.info/hlasovani-verejnosti/. Vítěze se dozvíme 8. 1. 2020.

(Publikováno: 12. 11. 2019)

Suzuki vstupuje do hybridní éry: Ignis a Swift jsou nyní svižnější a úspornější

Suzuki Swift Hybrid

Nižší spotřeba a pružnější zrychlení v nízkých otáčkách, to jsou dvě hlavní výhody Suzuki Ignis a Swift s mild-hybridním pohonem SHVS. To vše za cenu srovnatelnou s konvenčními motory a bez jakýchkoliv omezení či starostí navíc. Kombinace pomocného elektromotoru a malé baterie byla dosud vyhrazena pouze vyšším specifikacím vozů Ignis a Swift. Nyní ji Suzuki v reakci na čím dál přísnější emisní legislativu Evropské unie zavádí do standardní výbavy všech verzí obou modelů a zahajuje tak svou hybridní ofenzivu. Vozy Suzuki nové éry jsou tedy úspornější, dynamičtější a současně i nadále přinášejí ryzí radost z jízdy.

Žádné starosti navíc

Jezdit svižněji, a přitom s menší spotřebou je snem snad každého řidiče. Suzuki Ignis a Swift s novým mild-hybridním pohonem jej mění ve skutečnost. Díky zapojení elektřiny dokáže pohonná soustava efektivněji využívat dostupnou energii. Přitom vše funguje automaticky a provozní vlastnosti se u auta s mild-hybridním pohonem nijak nemění. Systém SHVS nevyžaduje žádnou pozornost za jízdy ani při údržbě. Náklady na servis jsou stejné jako u Ignisu a Swiftu s konvenčním pohonem, případné obavy o životnost elektrické soustavy rozptýlí nadstandardní záruka na součásti SHVS v délce 5 let nebo 100 000 km.

Chytrá inovace prověřená v praxi

Zkratka SHVS znamená Smart Hybrid Vehicle by Suzuki – a hybridní pohon od Suzuki je opravdu „smart“, tedy chytrý. Místo použití velkých baterií, silného elektromotoru a elektrické soustavy s vysokým napětím sází Suzuki u malých aut na co nejefektivnější pojetí. Celá elektrická soustava váží jen zhruba 10 kg, takže její přínos je jednoznačně pozitivní.

Systém SHVS je osvědčenou technikou. Značka Suzuki je průkopníkem této technologie, která se pomalu začíná prosazovat i u konkurenčních značek. Prvním modelem s kompaktním hybridním pohonem bylo už v roce 2016 Suzuki Baleno, Suzuki Swift je se systémem SHVS dostupný ve vybraných verzích již od roku 2017, na některých trzích se kombinace motoru 1,2 DualJet a SHVS nabízela už dříve i v Suzuki Ignis.

Kompaktní a efektivní řešení bez jakýchkoliv omezení

Základem systému je lehký a kompaktní startér-generátor ISG (Integrated Starter Generator), který pomáhá spalovacímu motoru 1,2 DualJet při rozjezdu a akceleraci. Rekuperací brzdné energie při brzdění zase vyrábí jednotka ISG elektřinu do zásoby a ukládá ji do vysoce účinného lithium-iontového akumulátoru.

Takto získanou energii pak auto využívá pro napájení elektrických spotřebičů při stání s vypnutým motorem nebo pro pohon elektromotoru v případě nutnosti dosáhnout vysokého okamžitého výkonu. Při jízdě ustálenou rychlostí generátor dobíjí baterie, jen pokud je to nezbytně nutné. Jinak je v zájmu snížení spotřeby benzinu od spalovacího motoru odpojen.

Elektrické zařízení ISG má výkon 2,3 kW a dosahuje točivého momentu až 50 Nm. Díky těmto parametrům výrazně pomáhá při zrychlování z nízkých otáček, kdy se benzinový motor teprve rozbíhá. Kompaktní akumulátor pracuje se stejným napětím 12 V jako zbytek elektroinstalace ve voze. Má kapacitu 3 Ah a nachází se pod sedadlem řidiče, tedy blízko těžiště a v místě, kde neomezuje vnitřní prostor.

Přínos hybridního systému v oblasti dynamických schopností i spotřeby paliva je jednoznačný. Například u modelu Ignis v oblíbené variantě s pohonem všech kol 4×4 AllGrip se zrychlení z 0 na 100 km/h díky němu zlepšilo o 0,4 sekundy, přitom kombinovaná spotřeba klesla o více než půl litru z 5,2 na 4,6 l/100 km. Půllitrová úspora platí i pro model Swift. S pohonem předních kol vykazuje v městském cyklu spotřebu od 4,6 l/100 km, mimo město od 3,9 l/100 km a kombinovanou spotřebu od 4,1 l/100 km. Výhody hybridního systému SHVS proto snadno využije každý řidič. Díky minimalistickému provedení přitom neomezuje využitelnost auta a nevyžaduje žádnou pozornost.

Špičková technologie za cenu srovnatelnou s konvenčním pohonem

Další podstatnou vlastností, kterou ocení všichni zájemci o inovovaný Ignis a Swift, jsou nízké výrobní náklady systému SHVS. Díky tomu si úspornější a svižnější verze kompaktních Suzuki drží podobnou cenovou úroveň jako dosud.

Například nejdostupnější varianta modelu Ignis je s cenou 252 900 Kč dokonce o 400 Kč levnější než dosud a populární varianta Ignis Premium 4×4 AllGrip navzdory lepší technice a rozšíření výbavy o LED světlomety zdražila jen o 1 200 Kč na 328 900 Kč.

Podobně je tomu u modelu Swift. Ten po modernizaci stojí od 269 900 Kč a ve vrcholném provedení Elegance 4×4 AllGrip je po modernizaci s cenou 377 900 Kč dokonce o 14 400 Kč levnější.

Představení modelů Ignis a Swift se systémem SHVS je teprve začátek, první krok v hybridní ofenzivě značky Suzuki. Pro přeplňovaný benzinový motor 1,4 BoosterJet se chystá podobný systém a tato kombinace se brzy objeví v dalších modelech. Již počátkem příštího roku přejdou na hybridní pohon také SUV Vitara a S-Cross i hot hatch Swift Sport.

(Publikováno: 22. 10. 2019)

Suzuki Jimny – první a jediný mini off-road na Světě

Suzuki JimnySuzuki Jimny

Po neuvěřitelných 20 letech představuje Suzuki zcela novou generaci malého terénního vozu Jimny a její prodej je právě dnes zahájen i na českém trhu. Jeho nekompromisní schopnosti pro použití v náročných podmínkách, provozní vlastnosti a jízdní výkony byly díky půlstoletí zkušeností s výrobou malých off-roadů zdokonaleny a doplněny o nové technologie.

Tradice modelu Jimny sahá do roku 1970, kdy Suzuki jako první výrobce v Japonsku představil malý vůz s pohonem všech kol. Nový model se rychle etabloval jako automobil vhodný pro práci i zábavu a založil nový tržní segment. Od té doby je Jimny ikonickým modelem Suzuki s pohonem 4×4, prodává se ve 194 zemích světa a dosáhl již 2,85 milionu prodaných kusů1.

Základní prvky off-roadu Jimny zůstávají. Nová generace stojí na nově navrženém žebřinovém rámu, který nese vpředu podélně uložený motor, připojitelný pohon všech kol s redukční převodovkou a tuhé nápravy v tříramenném závěsu s odpruženými vinutými pružinami. Perfektní průchodnost terénem díky vynikajícím nájezdovým úhlům vylepšuje novinka v podobě systému AllGrip PRO s funkcí kontroly trakce Brake LSD, která supluje funkci mechanických samosvorných diferenciálů. Pro co nejlepší jízdní výkony na silnicích i mimo ně Suzuki pro nový Jimny vyvinulo zcela nový atmosférický čtyřválcový motor K15B o objemu 1,5 litru.

Interiér i exteriér jsou navrženy s maximálním důrazem na funkčnost, díky kompaktním rozměrům se s novým Jimnym snadno manévruje, přesto nabízí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla. Balíček technologií Suzuki Safety Support posouvá bezpečnost na úplně novou úroveň.

Zcela nový Jimny spojuje přednosti svých předchůdců s novými možnostmi. Díky důrazu na jednoduchost a tradiční pojetí konstrukce ve spojení s nejmodernějšími technologiemi vyhoví beze zbytku potřebám profesionálů, kteří pracují v terénu, i řidičům, kteří chtějí v městském provozu vystoupit z davu.

Jedinečnost modelu Jimny potvrdilo i ocenění v prestižní anketě World Car Awards, když pro rok 2019 získal titul v kategorii městské auto roku.