18.02.2014

Tempo inovací v koncernu PSA nabírá nevídané obrátky. Koncern PSA Peugeot Citroen uvádí do prodeje celou paletu nových pohonných jednotek. Letos přichází s novou modulární platformou EMP2

Modulární platforma EMP2, která bude základem pro většinu modelů koncernu PSA

Modulární platforma EMP2, která bude základem pro většinu modelů koncernu PSA

PureTech Turbo

PureTech Turbo

Přechodovou fázi tvoří nová verze 1.6 THP o výkonu 92 kW, která debutuje v nové 308. Už příští rok ale její místo zaujme novinka jménem 1.2 e-THP – přeplňovaný tříválec z řady Pure Tech, tedy příbuzný atmosférických jednotek 1.0 VTi/50 kW a 1.2 VTi/60 kW. Ve verzích 81 a 96 kW bude vyzývatelem 1.0 EcoBoost od Fordu, konkurenční tříválec ale trumfne maximem točivého momentu 230 N.m. Tento agregát je primárně určen pro Peugeot 308 a technický facelift Citroënu C4, který se chystá na rok 2014. Mimo jiné dostane unikání start-stop s reverzním alternátorem, kterým dnes disponují agregáty e-HDi.

Na straně turbodieselů se chystá 2.0 Blue HDi o výkonu 110 kW, který dostane selektivní katalyzátor se vstřikováním močoviny (SCR) a díky tomu vyhoví emisní normě Euro 6. Jako první se ho dočká Citroën Grand C4 Picasso, zřejmě již při letošním uvedení do prodeje. Potvrzen je ale i příchod silnější verze s parametry 132 kW a 400 N.m – chystá se jeho nasazení do luxusního modelu DS5 a také do sportovní varianty 308 GT, která bude vyzyvatelem Volkswagenu Golf GTD.

 

 

 

Dále je v přípravě nový motor 1.6 Blue HDi o výkonu 88 kW. Také on splní normu Euro 6, proti aktuálnímu 1.6 HDi/82 kW nabídne nárůst točivého momentu z 270 na 300 N.m a snížení spotřeby na 3,2 l/100 km v kombinovaném cyklu. Emise CO2 by měly v modelu 308 dosáhnout rekordních 82 g/km, dnes je v segmentu nejlepší VW Golf BlueMotion s hodnotou 85 g/km.

Všechny jmenované motory se dočkají šestistupňové manuální převodovky, alternativou bude výrazně přepracovaný klasický automat s měničem. Robotizovaná převodovka ETG to má u PSA zřejmě do budoucna spočítané, francouzský magazín L’Automobile tvrdí, že napříště automobilka vsadí na dvouspojkové převodovky.

Zároveň se chystá od základu nová generace dieselových motorů. V prodeji bude nejpozději v roce 2017. Agregáty z nové řady DV-R budou mít objem 1,4 a 1,6 litru a vyrábět se budou ve Francii. PSA investuje do přestavby továrny Douvirn 60 milionů eur. Od roku 2018 bude spuštěna výroba nových motorů také v závodě Trémery, čímž se roční produkce nových turbodieselů zvýší na zhruba 1,3 milionu kusů.